Drukarki fiskalne i kasy – wady oraz zalety

Posted on

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne

Podatnicy, którzy zajmują się sprzedażą produktów i usług dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zobowiązani są do prowadzenia ewidencji obrotu oraz kwot podatku należnego przy wykorzystaniu kas rejestrujących. Z obowiązku rejestracji zobowiązani są ci podatnicy, których roczny obrót nie przekracza 20 000 złotych oraz ci, którzy wykonują conajmniej jedną z czynności wymienioną w § rozporządzenia Ministra Finansów z 29 listopada 2012 roku w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.Drukarki fiskalne przeznaczone są do działalności handlowej – głównie dużych sklepów i punktów usługowych. Aby prowadzić sprzedaż z ich użyciem, niezbędne jest posiadanie komputera. Taki sprzęt zazwyczaj jest droższy niż kasa fiskalna. Baza towarów i usług znajdować musi się w tym przypadku na komputerze. Drukarka pozwala na szybkie wydrukowanie faktury oraz obsłużenie rabatu. By móc prowadzić sprzedaż, niezbędne jest tu stosowne oprogramowanie handlowo – magazynowe, dzięki któremu użytkownik zyskuje dostęp do raportów oraz analiz sprzedaży. Drukarki wyposażone są w możliwość poprawy paragonu przed wydrukiem. Rejestrują one i drukują paragony. Podobnie jak kasy, wymagają fiskalizacji.

Drukarki fiskalne to nie jedyne urządzenie, w które zaopatrzyć może się przedsiębiorca. Drugą możliwością są kasy fiskalne. Te z kolei przeznaczone są do prostej sprzedaży detalicznej. Zastosować można je w przypadku sprzedaży zarówno obwoźnej, jak i mobilnej. Przeważnie są one tańsze od drukarek. Aby móc prowadzić sprzedaż z ich pomocą, nie trzeba posiadać komputera. Baza towarów i usług znajduje się tu w pamięci urządzenia. Przeważnie nie ma tu możliwości wystawiania paragonów z zastosowaniem programu komputerowego. Tego typu sprzęt wymaga drukowania raportów dobowych na wąskim pasku paragonów. Wymaga on fiskalizacji.

Drukarki fiskalne czy kasy fiskalne? Wybór powinien być w tym przypadku dopasowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.

Tags: , ,